Chitwan National Park :-) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ilse Fickweiler - WaarBenJij.nu Chitwan National Park :-) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ilse Fickweiler - WaarBenJij.nu

Chitwan National Park :-)

Door:

Blijf op de hoogte en volg Ilse

11 December 2011 | Nepal, Kathmandu

Na een lange busreis in het pikke donker eindelijk in Chitwan aangekomen!
De eerste nacht gezellig met mijn reisgenootjes; Marijn en Thomas, een kamer gedeeld en nog lang gekletst. Pas de volgende ochtend kwamen we erachter dat we eigenlijk maar 5 minuten lopen van de plek zaten waar de olifanten 's ochtends badderen.. Heel leuk om te zien!

We hadden voor een heel mooi prijsje in Pokhara al een heel breed pakket samengesteld, waarbij we zouden gaan canoe varen, een jungle walk doen, fietsen in the jungle, elephant bathing, naar het elephant breeding centre, een cultural show kregen, bird watching en een elephant back ride!

Klinkt goed, of niet..?!! :-D

We hebben het ontzettend naar ons zin gehad en het ene uitje was nog leuker dan het andere..! Wel moet ik zeggen dat het fietsen door de jungle echt een hoogte punt was.

We waren namelijk in the jungle aan het fietsen, gezellig kletsend, lachend.. helemaal relaxed!
Totdat onze gids (een jongen van 20 jaar) opeens 'Rhino' riep!
Ik fietste achteraan dus had natuurlijk weer eens niks in de gaten, totdat ik opeens naast me het hoge gras heen en weer zag waaien, plotseling uit de bosjes een gesnuif en geknor klonk (als neushoorns knorren zijn ze agressief) en de gids schreeuwde 'hide, get down'!!
Op dat moment hoorde ik opeens keiharde voetstappen steeds dichterbij, onze kant op komen. Ik gooide mijn fiets op de grond, dook de berm in...net op tijd voordat er een gigantische neushoorn op 10 a 15 meter van ons vandaan over het pad denderde! Direct daarna schoot er een volgende hele agressieve neushoorn het pad op, die nog even stopte, snuivend naar ons keek en toen toch besloot om door te rennen achter de andere neushoorn aan..!!(ze waren aan het vechten) WOOW één van de spannendste momenten van mn leven, denk ik wel!
Zelfs de gids was erg bang geweest, zei hij later.

Pff.. dat ook weer overleeft! :-p haha

  • 11 December 2011 - 14:34

    Maaike:

    hahaha ik dacht een nieuw verhaal! maar deze ken ik al! wel hele leuke foto's ielsie! Met die olifant en de boy's. Genieten!

  • 11 December 2011 - 18:12

    Birgit.kok@xs4all.nl:

    wat geweldig, ik wist niet eens dat daar nog rhino's leefden. Tjee, je hebt wel de tijd van je leven. Prachtig allemaal, wat doe jij een mooie ervaringen op! Ga je nog terug naar Pokhara, of zit je tijd daar erop?
    Tot de volgende keer, groetjes, Birgit

  • 12 December 2011 - 12:52

    Camel:

    leuk liefje, ik mis je!

  • 12 December 2011 - 13:39

    Vincent:

    Wow, leuk/spannend hoor! Btw, die crock liegt er ook niet om; moet je niet tegenkomen bij het zwemmen of zo, toch..? Die kanootjes lijken dan ook opeens heel klein en fragiel.

  • 19 December 2011 - 15:46

    Mijke:

    Ow Ilse ik ben jaloers!!!! Ik wist echt helemaal niet dat je zoveel andere vrijwilligers daar zou hebben! mis je

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

stage in Nepal

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2012

Het einde nadert van een hele bijzondere tijd!..

11 December 2011

Chitwan National Park :-)

03 December 2011

Stage

19 November 2011

Rafting! :-)

07 November 2011

Tibet!
Ilse

Actief sinds 31 Aug. 2011
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 19192

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 20 Januari 2012

stage in Nepal

Landen bezocht: