Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Ilse Fickweiler - WaarBenJij.nu Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Ilse Fickweiler - WaarBenJij.nu

Pokhara

Door:

Blijf op de hoogte en volg Ilse

15 Oktober 2011 | Nepal, Pokhara

Vorige week zondag ben ik om half 7 's ochtends met de bus van Kathmandu naar Pokhara vertrokken.
Van tevoren dacht ik dat een 8 uur durende busreis echt killing zou zijn, maar het tegendeel bleek waar te zijn..
Na ongeveer een uur te hebben gereden verlieten we de Kathmandu vallei en kom je opeens in een soort sprookjesachtig landschap met de meest prachtige rijstvelden, bergen, rivieren en dorpjes!!
Puur genieten dus, zo,n reis! :-)

In Pokhara aangekomen bleken we gelukkig in een (voor Nepalese begrippen) luxe hotel te verblijven.
Voortaan zal dit elk weekend het hotel zijn waar we ons even kunnen terugtrekken, alle indrukken op ons in kunnen laten werken, waar de vrouwen (met mij erbij 2) eindelijk kunnen douchen en waar we kunnen bijkomen van weken vol vroeg opstaan, hard werken en 'slecht' eten..!
Heel fijn dus.

Direct de eerste dag in Pokhara beginnen de Nepali taallessen al.. Super leuk!!
We krijgen op een idyllisch plekje tussen de bananenbomen in in totaal 10 uur intensieve taallessen van een Nepalees. Ik kan dus nu al een klein beetje uit de voeten met Nepalees.. :-)

Pokhara zelf is een stad met een wat relaxtere sfeer dan Kathmandu, veel leuke winkeltjes en restaurantjes en een prachtig meer!!
Ik heb het dus wel naar mijn zin..!

  • 15 Oktober 2011 - 20:22

    Martin En Margot:

    Hallo Ilse,
    wat een verrassing vanmorgen om je via skype even te spreken. Was zo verrast, dat ik je vergat te feliciteren met je zus. Alsnog van harte ! Ik kan me goed voorstellen dat 8 uur in de bus te overzien is met zo'n mooie overweldigende natuur. Ik hoop dat je lokale alternatieve douche in een persoonlijke doek, mogelijk wordt. Is wel zo heerlijk. Succes met alles daar, kijk uit naar je volgende verslag. Ook van Martin de hartelijke groeten,
    liefs Margot

  • 16 Oktober 2011 - 15:28

    Tinus:

    Hoi, van Marieke net gehoord over jullie Skype gesprek.
    Hoe ruikt het daar? Lekkere vegetarische gerechten? En school, al met iets begonnen? Logeer je bij vriendelijke mensen, zorgzaam?
    Zo puilt mijn hoofd uit van nieuwgierigheid. Laat weten als je iets nodig hebt, he.
    Heb het goed ***

  • 17 Oktober 2011 - 18:56

    Maaike:

    IELS! ik krijg helemaal geen melding als jij iets plaatst! Heb je berichtje dus gemist! Maar nu gelukkig, omdat je ouders me hadden gewaarschuwd op skype toch gezien! Gelukkig dat je elk weekend nog even bij kan komen en douchen enzo. Beter! Kan je de indrukken allemaal nog wel aan? Is dat andere meisje ook relax waar je samen mee in het hotel bent enzo? Dus je bent in de weekenden misschien wel op internet? Zal proberen dan ook vaker online te zijn! Echt benieuwd naar je verhalen verder! Tot snel!

  • 21 Oktober 2011 - 10:08

    Eef:

    liefje, ook van mamma heb ik al het een en ander gehoord: een geweldig en spannend avontuur dus. Ik geef je adres door aan je neven en nichten, zodat ze ook een beetje mee kunnen op je reis. Mirjam is afgelopen dinsdag naar uganda vertrokken en inmiddels ook goed aan-
    gekomen in kampala: ze reist morgenochtend verder naar heuma. Heel veel liefs en een goede week toegewenst door je ouwe tante...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

stage in Nepal

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2012

Het einde nadert van een hele bijzondere tijd!..

11 December 2011

Chitwan National Park :-)

03 December 2011

Stage

19 November 2011

Rafting! :-)

07 November 2011

Tibet!
Ilse

Actief sinds 31 Aug. 2011
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 19202

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 20 Januari 2012

stage in Nepal

Landen bezocht: