Serachour (mijn bergdorp) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ilse Fickweiler - WaarBenJij.nu Serachour (mijn bergdorp) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ilse Fickweiler - WaarBenJij.nu

Serachour (mijn bergdorp)

Door:

Blijf op de hoogte en volg Ilse

22 Oktober 2011 | Nepal, Kathmandu

Nou, mijn tweede nacht in Serachour was al een ervaring opzich..
Ik had al voor ik ging slapen de vader van mijn gastgezin moeten vragen of hij twee spinnen uit mijn kamer wilde halen. Toen dit was gebeurt dacht ik rustig te kunnen gaan slapen..
Totdat ik midden in de nacht totaal panisch wakker schok, omdat er ‘iets’ op mijn gezicht was gevallen en bijna in mijn mond kroop..! Ik schok hier zo erg van dat ik uit mijn bed donderde, samen met een paar andere dingen die door de harde dreun naar beneden vielen..
Toen ik eenmaal het lichtknopje gevonden had, zag ik in de hoek van mijn kamer net boven mijn bed een grote spin zitten!! (zie foto's)
Ik, bangerik die ik ben, durfde natuurlijk niet meer naar binnen (al helemaal niet meer toen de spin over mijn bed kroop). Dus heb ik van 2 uur ’s nachts tot half 6 ’s ochtends buiten op een krukje gezeten, omdat ik echt niet meer mijn kamer in durfte…
Dan voel je je knap stom kan ik je vertellen!!

Verder help ik eerst elke ochtend bij de firt aid in het dorp, voordat ik daarna van kwart voor 10 tot kwart over 4 naar school ga. Na school ga ik vaak nog naar de bouwplaats (waar andere vrijwilligers een atelier bouwen) om daar nog mee te helpen. Deze week heb ik 6 dagen gewerkt..
Ik moet op school nog wel heel erg wennen aan de manier van omgang hier..! De leerkrachten slaan de kinderen en de kinderen slaan elkaar ook heel veel! Daarnaast hebben de kinderen in UKG (vanaf ongeveer 5 jaar oud) al elk uur een andere les, zoals bij ons op de middelbare school..
Tot nu toe heb ik voornamelijk op school lesgegeven, geobserveerd en ben ik nu bezig met een concreet plan te bedenken om mijn montessori materiaal te introduceren..

Eergister begon het midden in de nacht opeens KEIHARD te regenen en onweren en net op het moment dat je denkt, dit kan echt niet harder, komt me toch de hemel naar beneden vallen!! Dit zijn hoosbuien die wij in NL helemaal niet kennen.
En ja hoor, natuurlijk kiest mijn blaas precies zo,n moment uit om me dwars te zitten en me haast te dwingen om door de stromende regen (en hagel) naar buiten te gaan en het kleine kamertje met z,n vele spinnen op te zoeken..
Gelukkig precies op het moment dat ik besloot dat mijn blaas het had gewonnen van mijn verstand stopt het net zo plotseling met regenen als het begonnen was en mijn rust verstoorde. Pff gelukkig toch nog een droge overtocht naar de wc.. (behalve mijn voeten en benen dan.. haha)

De dagelijkse kost in het dorp houd 's ochtends en 's avonds Daal Bhat in.. Dat is rijst met linzen. Niet heel gevarieed dus..
Misschien dat ik daardoor gister en eergister wel ziek was.. :-s
Gelukkig voel ik me sinds vanmiddag weer wat beter!

Ik moet vandaag en morgen in Pokhara wel wat meer vitamines en andere belangrijke voedingsstoffen binnen zien te krijgen, want ik vertrek (zoals het er nu voorstaat) donderdag naar Kathmandu om vervolgens zaterdag voor 8 dagen naar Tibet te gaan!! :-D
Ik zal dus pas vanaf 11 november weer een update kunnen geven, met dan hopelijk allemaal mooie verhalen over Tibet!!.. :-)

  • 22 Oktober 2011 - 09:39

    Zus :

    Zou dit dan misschien wel de beste manier zijn om over je angst van spinnen heen te komen haha of toch niet? De foto's zijn super! En maak maar vele mooie op je reis door Tibet! Dat lijkt me zo spannend, weer een ander lanfd en een andere cultuur (en ander eten hopen dat je daar niet ziek van word) ;) En wist je dat je dan in die drie weken dat je weg bent dan al in 5 verschillende landen geweest bent :p lekker bezig!! haha.. Nou geniet maar van je reis ik hoop dat je gesprek van vanavond goed verloopt en wat duidelijkheid brengt en we spreken elkaar woensdag weer!
    xxxxxxxxxxxxxxxx hou heel veel van je en ben erg trots good luck!

  • 23 Oktober 2011 - 09:04

    Maaike:

    killing! gelukkig heb je met je doorzettingsvermogen een reisje Tibet verdient! Als jij straks helemaal gehersenspoeld thuis komt van al die spinnen verbaast het me niks! Ik had je net nog een mailtje gestuurd, maar nog niet gezien dat je naar Tibet vertrekt! Dus ik zal nog even geduld moeten hebben om je weer te spreken... Ga namelijk tot woensdag naar Madrid! Heerlijk! Maar heel veel succes, plezier en liefde! En niet zelf gaan slaan he! straks sla je te hard en gaan ze out haha! Heel veel plezier en genietse! Xxxxx

  • 24 Oktober 2011 - 12:55

    Camel:

    hoi lieverd, wat fijn om te horen dat je het fijn hebt!
    laat snel maar weet wat van je horen! xx

  • 24 Oktober 2011 - 18:06

    Birgit:

    Tjeetje, wat indrukwekkend allemaal. En wat erg van dat slaan. Je kunt hier zien dat voorbeeldgedrag dus doorslaggevend is, dus geef jij maar het goede voorbeeld en je zult zien dat het jou lukt dat de kinderen elkaar niet veel slaan in jouw omgeving! Jammer, dat je geen Nepalees spreekt...
    En die spin. Ik ben op slag ook bang van spinnen, dat moet toch haast je dood zijn als je al bang bént van spinnen. Vreselijk! Wat ziet ie er eng uit, was ie ook gevaarlijk, of zijn daar geen gevaarlijke spinnen????
    Nou, veel mooie indrukken toegewenst in Tibet, dat lijkt me ook fantastisch. Veel plezier en geluk daar!

  • 26 Oktober 2011 - 20:29

    Tinus:

    Ha die Ilse, bang voor spinnen... pffff. Wieske zei al, je wil met jezelf geconfronteerd worden, dat lukt dus aardig!
    Over dat 'slaan': dat was hier ook normaal een eeuw geleden, en in Engeland pas onlangs afgeschaft op scholen. Ik denk, omdat mensen beter onthouden wat je DOET dan wat je ZEGT, misschien komt niet-slaan daar ook in de mode - pas nadat jij als vertrokken bent natuurlijk.

  • 04 November 2011 - 11:15

    Donna:

    Hallo lekkere chick!!
    Jij bent mijn beloningssysteem van de tentamen week, want nu ik alle tentamens heb gehad, mag ik uitgebreid surfen op jouw blog:P
    (Tuurlijk had ik al stiekem wat gekeken..)

    Ils ik ben jaloers op je! Wat een gave reis ben jij aan het maken!! Knap dat je dat allemaal zo in je eentje doet (+Roommate, die vast niet zo leuk is als jouw roommate in Terschelling)

    Ik heb me nu aangemeld om een bericht te krijgen als jij iets plaatst, dus ik ga trouwer jouw volgen. Uiteraard denk ik wel veel an je hoor!!

    Jouw nepaliaans (haha) is verbeterd las ik! Goed van jou! Kun je al lesgeven in het Napals (haha)?

    Ben super benieuwd naar de rest!
    Dikke vette kus!!
    Donna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

stage in Nepal

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2012

Het einde nadert van een hele bijzondere tijd!..

11 December 2011

Chitwan National Park :-)

03 December 2011

Stage

19 November 2011

Rafting! :-)

07 November 2011

Tibet!
Ilse

Actief sinds 31 Aug. 2011
Verslag gelezen: 2253
Totaal aantal bezoekers 19207

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 20 Januari 2012

stage in Nepal

Landen bezocht: