Kathmandu!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ilse Fickweiler - WaarBenJij.nu Kathmandu!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ilse Fickweiler - WaarBenJij.nu

Kathmandu!!

Door: Ilse Fickweiler

Blijf op de hoogte en volg Ilse

07 Oktober 2011 | Nepal, Kathmandu

hehe daar is dan mijn eerste berichtje vanuit Nepal!!

Mijn Nepal-avontuur begon voor mij al tijdens mijn reis hier naar toe!

In Dusseldorf bij de gate kwam ik erachter dat ik mijn mobiel was verloren en dus moest ik weer terug naar de aankomsthal waar mijn vader en zus me mijn mobiel konden geven en ik vervolgens weer opnieuw door de douane moest waardoor ik bijna mijn vlucht had gemist.. :-s
Vervolgens werd na eindeloos te hebben gewacht in Milaan, mijn vlucht gecancelled waardoor ik moest overnachten (voor 3 uur) in een hotel in Milaan.. na vervolgens weer uren delay vertrok dan eindelijk het vliegtuig naar Delhi. In Delhi aangekomen duurde het bijna 3 uur voordat, iedereen die door moest naar Kathmandu, een nieuwe boarding pass had. Ze hebben daar duidelijk nog nooit van efficientie gehoord. 23 man achter de balie, waarvan er 2 werken en er een half uur p.p over doen om je een boarding pass te geven! pff
Toen dan eindelijk mijn laatste vlucht naar Kathmandu vertrok, lachtte een man achter de incheck balie me heel hard uit en vertelde mij om op een stoel te wachten totdat iedereen van die vlucht was ingecheckt.
Toen hij dan eindelijk bij mij kwam om te vertellen wat er aan de hand was, bleek dat ik een verkeerde boarding pass had gekregen met een Indiase naam erop..
Dus moest ik weer wachten op een nieuwe boarding pass en kon toen gelukkig na heel wat gedoe als laatste aan boord van het vliegtuig naar Kathmandu!!

In Kathmandu aangekomen liep ik in mijn hotel meteen mijn roommate tegen het lijf, een aardige gepensioneerde Nederlandse vrouw.
Na te hebben gedoucht en even te hebben geslapen ben ik in mn eentje even de stad gaan ontdekken..
Uiteindelijk ben ik 3 1/2 uur in de stad gebleven en heb er hele leuke Nepalese mensen ontmoet!! Wat een warme, drukke maar vooral ook mooie en leuke stad!
De mensen zijn erg vriendelijk en het is hier 26 graden..prima! hihi

Gisteravond nog met wat mensen uiteten geweest (eten + drinken in een restaurant hier kost ongeveer 500 roepie, dat is iets minder dan 5 euro!!)
en vanmorgen heb ik met mijn roommate wat meer van de stad gezien en prachtige tempels bezocht!
Morgen ga ik waarschijnlijk naar een klooster en een grote tempel buiten de stad.. heel veel zin in!

Zondag vertrek ik naar Pokhara en laat dan wel weer weten hoe het daar is..!

Groetjes vanuit Nepal! :-)

  • 07 Oktober 2011 - 11:20

    Frank:

    Super, je eerste bericht uit Kathmandu! Was wel een pittig reisje zeg. Geweldig dat je ook in je ééntje de stad kunt (durft) te ontdekken. Goeie sfeer lijkt me. Fijn dat je rene, anka, marijn en roy ook al hebt ontmoet. Smaakt het Nepali eten een beetje? In de stad ook alleen rijst met linzen? Morgen veel plezier met de trip buiten de stad.
    Ben super trots op je! Tot skypes, je paps.

  • 07 Oktober 2011 - 17:01

    Zus:

    Namaste lief zusje!

    tsja die vlucht ging niet helemaal vlekkeloos hé! ;) Nou ja uiteindelijk gelukkig veilig aangekomen, en al wat leuke mensen ontmoet in de stad. En de mensen van de organisatie kun je zo te horen ook prima vier maanden mee vertoeven.. haha! Hier i het trouwens klote weer alleen maar regen en ongeveer 14 graden dus geniet er maar van!
    Ik hoop dat die tempel en het klooster morgen onwijs mooi worden maar dat zal wel goed komen! En als je de kans krijg zet er ff een foto van op je blog!

    Geniet er maar lekker van, van de mensen de omgeving het weer en al het andere en we horen hoop ik snel weer van je!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx hou heel veel van jou ik mis je al wel hoor ;) maar ik ben vooral enorm trots op je!

  • 07 Oktober 2011 - 18:37

    Eva:

    nou piels, we (opa, oma, gunt en ikke) hebben erg veel aan je gedacht en voor je geduimd en zo: nu lezen we hoe rampzalig de start in je avontuur was en hoe je toch zo'n leuk verhaal hebt geschreven: petje af!!!!!!!!!!!! We zijn in gedachten heeeeeeeeel veel bij je en zijn benieuwd naar het vervolg. Heel veel liefs en kusjes van ons allemaal uit een erg herfstig en guur papenburg.

  • 08 Oktober 2011 - 11:36

    Maaike:

    heeeeey iels! Wat een vlucht zeg! Hel! hahaha is maar goed dat het daar in Nepal dan weer allemaal meevalt! lekker even rustig de stad zien en genieten van een nieuwe omgeving! Lekker dat het daar 26 graden is, precies goed! Hier het tegenovergestelde hoor, regen en wind en kou! bleeeh! Maar heel veel plezier in de grote vreemde stad! Ben benieuwd naar de foto's! Xxxxxxxxx

  • 11 Oktober 2011 - 09:11

    Camel:

    lieverd, fijn om te horen dat het nu allemaal goed met je gaat! leuk dat je ons op de hoogte houdt. Hoop dat je het super leuk hebt! Liefduuuh

  • 12 Oktober 2011 - 16:51

    Carine:

    ha ilse,
    fijn om te lezen dat je reis...misschien een beetje erg lang..maar goed is verlopen! ik zie je zo rondlopen tussen die vriendelijke nepalesen en prachtige tempels. top dat je zo snel contact hebt met allerlei mensen! ik heb wel een beetje heimwee naar nepal als ik je foto's bekijk en leuk om je via je blog te volgen. Heeeeel veel plezier! carine

  • 04 November 2011 - 11:08

    Donna:

    Jij hebt wel wat met het verliezen van jouw mobiel, he schat??;)
    Ik ga gauw verder lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

stage in Nepal

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2012

Het einde nadert van een hele bijzondere tijd!..

11 December 2011

Chitwan National Park :-)

03 December 2011

Stage

19 November 2011

Rafting! :-)

07 November 2011

Tibet!
Ilse

Actief sinds 31 Aug. 2011
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 19212

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 20 Januari 2012

stage in Nepal

Landen bezocht: