Stage - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Ilse Fickweiler - WaarBenJij.nu Stage - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Ilse Fickweiler - WaarBenJij.nu

Stage

Door:

Blijf op de hoogte en volg Ilse

03 December 2011 | Nepal, Pokhara

Even voor de mensen die het idee krijgen dat ik hier in Nepal alleen maar aan het chillen en vakantie vieren ben, hieronder een update over mijn stage;-) :

Mijn montessori project is inmiddels goed opgang aan het komen..! Het heeft iets langer geduurd aangezien verschillende Nepalese mensen wat voor mij moesten regelen voordat ik echt van start kon gaan.. en ja, zij doen alles lekker op een Nepalees tempo. Duurt eindeloos dus haha

Ik heb al een groot deel van mijn montessori map af. In deze map beschrijf ik voor de onderbouw leerkrachten (nursery,LKG en UKG) welke kerndoelen de kinderen volgens het montessori onderwijs moeten hebben behaald aan het eind van de onderbouw. Bij elk te behalen kerndoel geef ik in de map de leerkrachten verschillende les suggesties en benoem en beschrijf ik de verschillende montessori materialen die bij de kerndoelen passen, zodat de leerkrachten echt gericht en gestructureerd aan de slag gaan met het materiaal.

Na het eerste gedeelte van de map te hebben gemaakt in het Nederlands, heb ik zelf vervolgens alles van het Nederlands naar het Engels vertaald en daarna heb ik deze documenten door een Nepali leerkracht hier uit Pokhara (die ook heel erg goed Engels kan) naar het Nepalees laten vertalen.
Dit is nodig, aangezien de onderbouw leerkrachten vrijwel geen Engels spreken..
Ook heb ik voor mijn 1e montessori workshop, die ik vorige week heb gegeven, een introductie videootje samen met de Nepali leerkracht gemaakt.

De workshops zijn bedoeld voor 3 leerkrachten, namelijk de nursery leerkracht, de LKG en UKG leerkracht. Gelukkig waren, na de eerste workshop te hebben gegeven, 2 leerkrachten enthousiast en trots om te mogen deelnemen aan dit project en 1 leerkracht is nogal sceptisch over het montessori onderwijs, maar ik zal haar wel proberen over te halen :-D

Verder ben ik bezig om zelf (gedeeltelijk samen met de bevolking) wat montessori materialen te maken en probeer ik vanuit Nepal in Nederland nog wat montessori materialen aan te schaffen en dit naar Nepal te krijgen..

Ondertussen gaat de bouw van het atelier dat hier in het dorp komt te staan (waar uiteindelijk montessori materiaal moet worden gemaakt) ook in rap tempo verder dus ben ik ook druk bezig met een map voor het atelier te maken waarin beschreven staat hoe de verschillende montessori materialen in het atelier met lokale materialen kunnen worden geproduceerd.

Genoeg te doen dus!! Haha


  • 03 December 2011 - 13:14

    Camel & Co:

    Ha lieverd,
    wat fijn dat het zo lekker gaat! Al zag ik jou meer chillend voor je!
    Ik zal ook het verslag aan opa laten lezen, zodat die misschien wel montesori materiaal met de rotary wil sponseren!
    Momenteel ligt hij in het ziekenhuis dus ik wacht het even af.

    Ga maar lekker genieten, ik weet zeker dat dat wel goedkomt!
    Ik ga btw weg uit het uffenhuis, teveel verplichtingen. Snel skype?

    XXXX LOVE Camel en mama en papa (die zitten hier naast me en je krijgt de vriendelijke grussen.)

  • 03 December 2011 - 13:16

    Nochmall Camel:

    och wat leuk, je bent over 48 dagen terug, VIND IK LEUK (jij waarschijnlijk wat minder)
    xxxxx

  • 03 December 2011 - 22:49

    Maaike:

    Hahaha iels! Overtuigd! Heel goed zeg! Ook die foto's! Wat ben je toch een Engeltje voor die Nepalianen! Hoe zit het met je verder plannen allemaal?Gaat het allemaal op tijd af komen daar? Of moet je misschien langer gaan blijven of straks het project op iemand anders overdragen? Hopelijk spreek ik je zo snel mogelijk nog!!!!!! Xxxxxx

  • 04 December 2011 - 13:30

    Tinus:

    Ha Ilse, dus je bent lekker bezig!Tot de volgende keer - leuk om te lezen!

  • 09 December 2011 - 12:24

    Clau:

    Heee lieverd!! Wat een super mooie foto's..je maakt me echt jaloers! We missen je hier in Utrecht...kom maar snel terug! Dikke kus van je hele jc xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 09 December 2011 - 14:57

    Caro:

    Ils! Hoor allemaal wilde verhalen;) maar heb geen mail gehad! Klinkt allemaal top! Geniet nog even want ik zie dat je over 42 dagen al weer terug bent!!! <3

  • 30 December 2011 - 06:33

    Anka Pleune:

    dag lieve Ilse, leuk om te lezen en te zien hoeveel je hebt kunnen doen! Geniet van je ervaringen en als je de anderen nog ziet, doe zij dan de hartelijke groeten uit een koel en grijs Zwolle van Anka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

stage in Nepal

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2012

Het einde nadert van een hele bijzondere tijd!..

11 December 2011

Chitwan National Park :-)

03 December 2011

Stage

19 November 2011

Rafting! :-)

07 November 2011

Tibet!
Ilse

Actief sinds 31 Aug. 2011
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 19205

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 20 Januari 2012

stage in Nepal

Landen bezocht: